Program „Golden Five” jest produktem 3-letniego międzynarodowego projektu realizowanego w ramach programu Comenius 2.1 koordynowanego przez Uniwersytet w Sewilli. Kraje uczestniczące w projekcie: Belgia, Hiszpania, Norwegia, Polska i Włochy.
Autorzy Programu:
- Maria Jose’ Lera – Wydział Psychologii Uniwersytetu w Sewilli (koordynator);
- Elena Buccoliero – PROMECO, Ferrara;
- Knud Jensen, Frode Josang – „Ramsvik Utadrettet Virksomhet”, Stavanger;
- Joanna Szymańska – Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa;
- Joelle Timmermans – Le Suflee, Bruksela.
Adresaci Programu:
- Nauczyciele uczący w szkołach II stopnia (gimnazjach), zwłaszcza wychowawcy
- Docelowo uczniowie tych szkół, szczególnie z klas pierwszych.
Cele szczegółowe:
- Stworzenie modelu nauczania i wychowania wspomagającego osiągnięcia szkolne i rozwój osobisty uczniów, zwłaszcza zagrożonych wykluczeniem.
Cel ogólny:
- Dostarczenie nauczycielowi narzędzi/umiejętności radzenia sobie ze zróżnicowaniem w klasie;
- Wzmocnienie integracji klasy;
- Poprawa atmosfery w klasie, co powinno przyczynić się do polepszenia frekwencji, budowania więzi ze szkołą, osiągania przez uczniów lepszych wyników w nauce oraz w zakresie umiejętności życiowych, poprawy relacji interpersonalnych.
Czas trwania programu – jeden semestr
Czas realizacji programu w klasie – 16 tygodni
Dodatkowe informacje: